מערכת העיכול שלך זה הבסיס לבריאותך

הקיבה נמצאת במרכז הגוף שלך ולא סתם ( מי שיצר את הגוף שלנו הוא גאון תזכרי)
המערכת הזו משפיעה על תפקוד תקין של כול מערכות הגוף, ממש כך!
כשיש עומס במערכת הזו או שהיא לא עובדת טוב למשל אם לא מתפנים כמו שצריך ( עצירות )
כן כן צריך להתפנות כול יום רצוי יותר מפעם אחת ביום
אז מתחילות להתפתח בעיות נוספות באיברים שונים ( בעיות בעור , השמנה , נפיחות ואי נעימות תמידית)
זה הסיבה שאת הולכת לשמוע ממני הרבה על כך שאחד מהדברים שהכי חשוב שצריך להיות אצלך זה מערכת עיכול מתפקדת בצורה מעולה

אחד הגורמים להרעלה בגוף הוא עיכול לא תקין
התרוקנות חלקית של המעיים או אי התרוקנות אחת ליום לפחות,
מהווה גורם משמעותי בהופעה של חולי בגוף
אז מה עושים תכלס
או איך נעזור למערכת העיכול לעבוד ולהיות בשיאה
למעיים להתרוקן באופן מיטבי?

שלב ראשון ומשמעותי

  • נוריד מהתפריט שלנו מזונות שמשמשים מעין דבק לקיבה כמו חיטה ומוצריה
  • נאכל את המזון עד שובע , עד תחושת נעימות בקיבה ולא עד התפוצצות
  • נפחית לחצים ומצבי עקה סביב זמן האכילה , ונגיע לאכילה בצורה רגועה ונעימה
  • אכילה בבוקר תתבצע כאשר יש תחושת רעב בקיבה , זוהי תחושה של חוסר / חלל , לא אכילה לפי הרגל או לפי זמן קבוע אלה לפי תחושת גוף , כדאי ורצוי לא לאכול ישר על הבוקר זאת על מנת לתת למערכת העיכול להתעורר להתרוקן ורק לאחר תחושת הרעב להתחיל אכילה
  • ללעוס היטב את המזון , לעיסה = עד למצב של עיסה , דבר זה דורש להשהות את המזון בפה ולערבב אותו עם הרוק ואם אנזימי העיכול שברוק
  • לסיים אכילת ארוחה אחרונה של היום בשעה מוקדמת ולא יאוחר מהשעה 20:00 בלילה ועד 3 שעות מזמן השינה דבר שמאפשר עיכול תקין ושינה ערבה
  • פעילות גופנית , שעובדת על חיזוק השרירים , התאמצות נשימות פנימה אל מערכת העיכול ( נשימות יוגיות) לשיפור זרימת הדם לכיוון הקיבה , חיזק השרירים של הבטן התחתונה ויצירת הנעה של הפסולת המזון כלפי המעי והחוצה

גם אם רק תחליטי ליישם רק משהו 1 מבין כול הדברים שרשמתי כאן , כבר תחושי שיפור משמעותי , במערכת העיכול שלך שכמו שרשמתי משמעותית מאד לבריאותך ולתחושה פיזית טובה בגוף
מזכירה לך לפעול למען בריאותך היום.
הדסה

כתיבת תגובה